• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176416
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BgLr2
+
-

تکمیل شبکه فاضلاب در مراغه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اتصال شبکه فاضلاب در مسیر بلوار طبیعت تا روستای علویان مراغه طی روزهای اخیر به‌دلیل اقدام قضایی اداره‌کل راهداری استان متوقف شده بود، گفت: اجرای این طرح با پیگیری مسئولان دولت مردمی از سر گرفته شد.
به گزارش ایرنا، محمد خانی افزود: اداره‌کل راهداری استان مدعی تخریب این مسیر روستایی بود، اما خوشبختانه اجرای این طرح در کمیته حفاری شهرستان با مسئولیت فرمانداری مصوب شده و به‌نظر می‌رسد اداره‌کل راهداری استان نیز براساس اطلاعات نادرست نسبت به توقف عملیات اقدام کرده است.‌به‌گفته وی، با پیگیری فرماندار مراغه و ورود معاونت عمرانی استانداری به موضوع، عملیات اجرایی این طرح که جزو مطالبه‌های بحق مردم منطقه است، بار دیگر کلید خورد. وی تأکید کرد: انتقال خط فاضلاب از عمق 5متری و آب آشامیدنی از عمق یک متری حاشیه این مسیر روستایی به لحاظ فنی مشکلی ندارد و از اداره‌کل راهداری استان نیز انتظار می‌رود تا ضمن توجه به موارد کارشناسی به مطالبه‌های مردمی نیز توجه کند.
خط انتقال فاضلاب این طرح ۲‌کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن با هدف جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی بلوار طبیعت و هدایت فاضلاب روستای علویان و باغ رستوران‌های این مسیر اواخر مرداد سال‌جاری آغاز شد؛ پایداری شبکه توزیع آب در روستای علویان نیز با استفاده از منابع داخلی شرکت از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود. اعتبار پیش‌‌بینی‌شده برای اجرای خط انتقال فاضلاب این طرح ۶۰‌میلیارد ریال اعلام شده که با استفاده از لوله پلی‌اتیلنی دوجداره به قطر ۳۱۵‌میلی‌متر اجرا می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید